Julia
    Hej!

    Jag ska söka till "ämneslärarprogrammet med inriktning mot arbete i gymnasieskolan", med ämnena matematik och kemi. Men kommer jag då när jag är färdigutbildad att kunna jobba mot åk 7-9 om jag skulle vilja?

    Hälsningar, Julia

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Julia!

    En behörig gymnasieIärare är samtiigt behörig att undervisa i samma ämnen på högstadiet, så svar på din fråga är JA! Du ska kunna undervisa i samma ämnen även på grundskoIan.

    Ha det bäst!

    DanieI SYV