Kalle
    Hej! Jag är intresserad av att bli lärare i grundskolan (7-9). Därför är jag nyfiken på hur eftertraktade olika kombinationer är. Jag är främst intresserad av matematik och historia, men de flesta arbetstillfällen jag kikat på brukar söka efter SO-lärare eller Matte/NO-lärare. Hur eftertraktat är det att bara ha behörighet i t.ex. historia i ett sådant "kombinationsämne" som SO.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Med den stora lärarbristen som råder nu, lär alla de olika lärare få jobb. Hur det blir om 4-5 år när du söker jobb som lärare, är svårt att vara säker på. Dessutom, är grundlärarutbildningar "under översyn", det kan bli stora förändringar ... Mitt råd är att välja den kombinationen av undervisningsämnen som bäst tilltalar dig - för att ingen kan ge ngn garanti på vilka kombinationer som blir mest gångbara om fem år.