Kübra
    Hej!
    Det är så här att jag valt sambeteende, och jag har som mål att bli dietist men frågan är om jag fortfarande kan bli behörig till dietistprogrammet efter gymnasiet trots att jag valt sambeteende och isåfall vilka kurser är det jag måste lägga till för att bli behörig till dietistprogrammet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kübra,
    Särskild behörighet till Dietistprogrammet är för närvarande (maj 2018) - godkända betyg i Matematik 2 (a eller b eller c), Naturkunskap 2 och Samhällskunskap 1b.

    Det är Naturkunskap 2 som ej ingår i Samhällsvetenskapsprogrammet och behöver läggas till - under eller kompletteras med Efter gymnasiet, för att uppnå behörighet till Dietistprogrammet.

    Vänligen
    ANNA