Matilda
    Hej!
    Jag undrar om strukturplanen man kan se för kurserna på de olika programmen bara gäller för åk 1? Är de lite som ett schema som man får ett nytt av inför varje nytt läsår? T.ex. står det Matematik 1b i planen för Hu. Kommer det när man gått ett år i stället stå kanske Matematik 2? Jag tänker att en kurs väl ändå inte kan ta tre år att slutföra? Eller? Kommer jag att få mer matte i hu än 1b om jag inte väljer till det som individuellt val?

    Sedan undrar jag även om man inför varje läsår väljer individuellt val.

    Och det är på 200 poäng väl? För om jag går Hu så kan man lägga till Latin, men det är på 300 poäng. Blir jag då tvungen att dela upp det på exempelvis tre år, med 100 poäng varje år, eller?

    Tacksam för svar på dessa många frågor!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    I den generella Programplanen för HU>> ser du vad som ingår i hela utbildningen på human.programmet. Längst ner är det "brickor" som programmet byggs upp med.

    Det som är valbart är 200 poäng inom individuellt val plus från listan på vad som får läsas som programfördjupande kurser, rätt antal poäng Programfördjupningar.

    Matte är det endast 1b som är obligatorisk på HU. Ska man läsa mer matte, måste man välja det.