Agata

    Hej! Jag ska börja läsa fysik 2 på Komvux nu till våren eftersom att jag inte klarade den kursen i gymnasiet. Jag vill söka in till universitet i höst och jag undrar om mitt nya betyg för fysik 2 kommer gälla när jag söker utbildning? Är det jag själv som för över det nya betyget eller uppdateras det automatiskt på antagning.se?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Agata;
    om ditt nya betyg i fysik2 blir Högre än det betyget du redan har - så gäller det nya betyget i så fall. Har man flera betyg i samma kurs, är det då det Högre betyget som gäller.
    Ang. om det uppdateras automatiskt, så kan man aldrig vara säker... det blir ditt ansvar att se hur det ser ut på "mina sidor" på inloggningen på www.antagning.se och du kan alltid ladda upp det nya betyget själv, om du inte kan se att det nya betyget syns på din inloggning.
    Vänligen
    Julia syv