Patricia
    Hej, jag kommer få en antagningsbesked den 28 juni, jag har valt Naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet. Jag ville lägga till Vård-och omsorg men det var försent att lägga till eftersom den sista dagen att ändra sitt gymnasieval var den 1 juni. Så min fråga är, är det möjligt att jag kan komma in på vård- och omsorgs programmet på något sätt även jag inte har hann att lägga till det valet

    Tackar för svar! :)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Patricia,

    om det visar sig att antal behöriga sökande är färre än antal utbildningsplatser på Vård- och omsorgsprogrammet på någon skola, då blir det Lediga platser där och i så fall kan man komma in, oavsett hur sent man söker... för att om det finns ledig plats, kommer alla behöriga sökande in, även de som sökte sent (efter omvalsperiodens slut). Jag gissar på att du bor i Västra Götaland (för att omvalsperioden i andra delar av landet slutade ännu tidigare än 1 juni). Då är ditt Antagningskansli - Gymnasieantagningen Göteborgsregionen>> och gymnasieval gjorde du via Indra2, hemsida för gymnasieval är här>> Prata med SYV på din skola och i fall det av någon anledning inte går att göra det, kontakta Antagningskansliet - för att få information om hur du gör ett sent val.

    Lycka till!

    L. :)

    Liselotte

    I Västra Götalands län finns det ca 30 gymnasieskolor som erbjuder Vård- och omsorgsprogrammet, se deras presentationer på GymnasieGuiden.se här är direktlänk>>

    Jag hoppas för din skull att ledig plats kommer att finnas på någon skola och att du i så fall kommer in. Jag lovar att hålla tummarna för dig!