Adrian
    Hejsan! Jag går estetisk linje just nu och känner att det är en jätte bra och härlig linje men känner ändå att det inte bara min grej.
    Jag vill gå något jag verkligen bryr mig om och brinner för väldigt mycket! Så min fråga är om det är försent eller inte att kunna prata med den skolan jag vill gå nästa år, är orolig om att jag inte kommer kunna gå där :(
    Jag är medveten om att jag kommer behöva gå om.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adrian,
    du behöver inte prata med den skolan där du vill gå - utan du behöver göra Ansökan under Omvalsperioden. Läs t.ex info på gymnasieguiden.se/reportage/omval-till-gymnasiet-2019

    Att duran till en annan utbildning - till år1 behöver inte på ngt. sätt påverka dina nuvarande studier; mitt råd är  du i vilket fall fortsätter läsa och göra ditt bästa i varje kurs du läser.