Vanessa

    Hej, Jag blev antagen till mitt förstahandsval (Socionom) men känner att jag hade hellre gått mitt andrahandsval (Jurist). Eftersom jag blev antagen till mitt förstahandsval så blev jag struken från andrahandsvalet. Finns det något sätt att kunna välja sitt andrahandsval? Jag kollade antagningstatistiken och jag hade blivit antagen till mitt andrahandsval också.

    Det finns ingen knapp där det står att man kan återanmäla sig..

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Vanessa!

    Vad tråkigt, det är precis som du skriver, rangordningen är viktig, om du blivit antagen till en högre utbildning så stryks utbildningarna under.
    Efter sista anmälningsdag kan du inte ändra utan endast stryka utbildningar.

    Idag kom resultatet och det finns tyvärr därför inget du kan göra, eftersom ditt andrahansval har andra studenter fått plats på.

    Du kan läsa mer om rangordningen här>

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare