Afrah
    Hej min fråga är om man har utbildat sig till läkare samt studerar man till forskare eller så har man tagit examen av båda . Kan man då undervisa i universitetet eller högskolan.
    Sist men inte minst
    Om man väljer att bli läkare och forskare vad för slags jobb kan man få då ?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Det finns möjlighet att forska redan under tiden som du studerar till läkare, dock inte på heltid. Det kan du läsa mer om på läkarförbundets hemsida>

    Som forskare är det vanligt att man även undervisar på universitet. Här kan du läsa mer om yrket forskare>
    Även som läkare kan du ha varierande arbetsuppgifter beroende på var och inom vilket område som du väljer att jobba. På framtid.se kan du läsa mer om yrket läkare>

    Lycka till!
    Hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare