Jenny
    Hejsan!
    Jag har verkligen trasslat till det och har panik över detta.
    Ikväll såg jag att jag fått ett brev från Rytmus som jag sökt till med inriktningarna Singer/Songwriter och sång. Men till min stora chock så stod det "Elbas" istället för sång på intagnings inbjudan. Tydligen hade jag då av misstag inte insett att jag valt elbas istället för sång. För mig var detta väldigt otydligt uppenbarligen.
    Nu undrar jag i panik om det är möjligt att på något sätt ändra sitt val till inriktning sång istället? Eller är det verkligen för sent?
    Det här betyder så mycket för mig och jag är så ledsen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jenny!

    Det måste gå att ändra i ansökan om det blev fel. Vilken del av landet bor du i?

    Jag råder dig kontakta SYV på din grundskola så fort du kan och be om hjälp. Om du inte kan nå SYV på din skola (av någon anledning), kontakta Antagningskansliet - har du kontaktuppgifterna till ditt antagningskansli?

    Du hittar annars kontaktuppgifter till rätt antagningskansli på www.antagningskanslier.se

    Om du berättar i vilken del av Sveirge (stad/ort) du bor, kan vi ge dig de rätta kontaktuppgifterna till ditt antagningskansli.

    Jag är helt övertygad om att det löser sig på ett bra sätt. Var inte orolig men kontakta syv på din skola snarast möjligt.

    Du kan också höra med den aktuella gymnasieakola - men jag tror de kommer att hänvisa dig till SYV på din grundskola och/eller till Antagningskansliet.

    Bästa hälsningar

    ANNA