Isabel
    Jag går i ettan NaturNatur och undrar om det är möjligt att läsa matte 3c på en termin höstterminen i tvåan? Jag läser matte 1c, 2c och matte specialisering i år och jag tror att det skulle gå för långsamt att läsa 3c under två terminer. Jag har alltid haft lätt för matte och läste t.ex. 6-9 på ca 1,5 år. Vet att ekonomiarna kan läsa 3b på en termin och undrar om det finns något liknande för 3c. Det kanske är indivudellt från skola till skola men går det att läsa den själv istället om det inte går via skolan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Varje gymnasial kurs i matte är på 100 poäng vilket betyder att man kan på heltid läsa den på fem veckor, eller på halvtid -på tio veckor.

    Hur upplägget på just din skola är, kan ingen annan än personal på fin skola, svara på.

    Då gymnasieelever läser många ämnen samtidigt och upplägg på olika skolor kan vara olika, måste din fråga ställas till din skola. Och det är rektor som är ytterst ansvarig.

    Bästa hälsningar

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare