Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Solyana,

    om man kommer in på en viss utbildning, då börjar man "från noll" igen - alla lika... dvs lärare tar inte någon hänsyn till vilka betyg man hade innan man kom in på gymnasiet. Oftast har lärare ingen aning om vilka betyg eleverna hade på grundskolan. Och de är extremt sällan intresserade av att veta det... Endast om en elev får F varning i kursen, kan läraren ibland fråga eleven vilket betyg hen hade på grundskolan (för att göra bedömning för vad som är bäst för eleven... t.ex om man kanske får råd att byta till ett annat gymnasieprogram).

    Jag hoppas att jag förstod din fråga rätt och svarat på den!

    Återkom annars igen!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : ja tack så väldigt mycket
    • Milla : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Trevlig sommar! :)
    • : detsamma