salma
    Hej,

    Jag ska nu efter jullovet börja Ib. Jag har då gått i samhällskunskap/beteende i en termin. Jag är medveten om svårighetsgraderna, men jag kommer att försöka mitt allra bästa. Jag har tidigare gått på engelska skolan, och är därför van med att ha kurser på engelska. Det har varit svårt för mig att ha det på svenska eftersom jag är van med engelska. Men jag undrar om jag kan hinna ikapp? Gör man prover i slutet av åter? Eller hur går det till.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    I slutet av per-ib får man oftast betyg i Sam och Naturkurser, bl.a för att kunna byta till NA eller SA programmet. Om du gör ditt bästa, kan du inte göra mer, så du måste i så fall vara nöjd, oavsett hur det blir sen. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare
    • salma : Hej!
    • salma : Hej! Gör man också prov på matte?
    • Anna : Det skulle jag tro att man gör. Men fråga gärna på den IB-skolan där du ska läsa. IB-skolorna kan i mångt och mycket bestämma själva, direkt på skolan... och det är inte exakt samma upplägg på de olika IB-skolorna.