be

    Hej, har kommit in på ämneslärarprogrammet inriktning gymnasiet, dock är jag inte nöjd med ämnet jag valde och ämnet jag skulle välja valde jag som senanmälan. På UHR så ser man att det finns en plats kvar på urval 2, jag undrar om det går att byta ämne och om det har funnit tillfällen där man kan göra det ? Jag är redan inskriven i skolan med

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du kan kontakta både Antagning.se (tel.nr 0771-550720, tel.tid kl.9-16 på vardagar) och studievägledare på den institutionen där din utbildning "hör till". Din fråga är av den karaktären som vi som inte jobbar med antagning till just din utbildning, har ingen möjlighet att svara på. Byte av ämne inom ämneslärarprogrammet (alltså om det blir möjligt eller inte) kan bero på många olika saker och det viktigaste är om det finns plats att ta in ännu en studerade in i den undervisningsgrupp som du vill komma in på - och den situationen kan ändras "vilken sekund som helst" (för att någon antagen kan ju ändra sig, t.ex om hen får jobb eller kommer in på ngn utbildning som hen ännu hellre vill gå - då befrias det en plats som du, förhoppningsvis, kan få).
    Lycka till!
    Julia