Anna

    Hej! Jag har gått på natur-natur nu i snart 1 år och jag ångrar mitt val så grovt. Jag är väldigt musikintresserad, men jag har all denna tid försökt förtränga det för att "få den bredaste gymnasieutbildbingen", men jag har verkligen förstått nu att jag inte stänger alla dörrar om jag byter linje till något jag faktiskt är intresserad av, och mitt hjärta säger verkligen estetiska programmet. Därför undrar jag om man kan byta linje, i mitt fall nu till tvåan utan att behöva gå om ett år? Tack på förhand.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    jag vill "påminna" om att utöva musik kan man även utanför sin gymnasieskola -     ex. på en Kommunal Kultursskola; på egen hand eller inom någon intresseförening.
    ***
    Angående byta till ES/Musik - så tror jag tyvärr att du måste söka till år1, på nytt. Det kan du göra under Omval >>. Just på ES är flera av inriktningar, bl.a inr.Musik >> i praktiken som ett eget gymn.Program. Musikkurser läses från år1.