Julia SYV på FrågaSYV

    Nej.
    Dietist - är i Sverige ett yrke som kräver legitimation. I grunden för legitimation för en dietist ligger examen från DIETIST-programmet, ej från ngt. annat program.

    Gastronomiprogrammet leder till yrket Gastronom, som är ett annat yrke som kan ha vissa likheter med dietist, men är, som sagt ett Annat yrke.