Hamda

    Jag går nui ettan på IB programmet och jag är väldigt förvirrad över vilket ämne jag måste välja för tvåan. Jag tänkte på att bli inredningsarkitekt men jag är rädd om IB inte var ett bra val ( jag valde ib eftersom jag vill studera utomland). Så var mitt val fel ? Om inte vad är de ämne jag måste välja för att bli inredningsarkitekt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hamda,
    Det finns många olika vägar att gå för att bli inredningsarkitekt. I Sverige finns det inga strikta bestämmelser om vilken utblldning en inredningsarkitekt måste ha.
    Om du i framtiden vill studera utomlands, så tycker jag att IB-diploma är en passande gymnasial utbildning. Vilka ämnen du inom IB bör eller kan läsa - diskutera med personal på din skola; välj annars, om möjligt läsa "bild och formgivning" (om det inte går att göra på din skola, kanske kan du studera på egen hand eller på Kulturskolan eller på ett Studieförbund i så fall?).
    Vänligen
    ANNA