Hej Sofie,

    Har du fått examensbevis? Har du i ditt examensbevis godkända betyg i Samhällskunksap 1b och matematik 2?
    Studiebevis ger inte Grundläggande behörighet till högskolestudier; den behöver kompletteras upp - ofta gör man det på komvux - till Examensbevis.
    Sedan finns det också väldigt många Olika beteendevetarprogram på högskolenivå som kan ev ha olika behörighetskrav för Särskild behörighet.
    Det är vanligt att ställa kraven på godkända betyg i samhällskunskap 1b och i matematik 2. Men även andra krav kan ev. ställas.
    Så, om du idag har EXAMENSBEVIS och har i ditt examensbevis godkända betyg i Samhk1b och i Matte 2, så är du behörig till ett stort antal beteendevetarprogram, men kanske inte till alla... se gärna på just det programmet som du vill söka till vad just det programmet ställer som krav på särskild behörighet.

    Mvh och lycka till! :)
    ANNA