Sofie
    Hej,

    Jag funderar på att söka in till programmet stadsbyggnad, standsplanering och utveckling på Malmö Universitet.

    Grundläggande behörighet + Matematik 2a / 2b / 2c, Naturkunskap 1b / 1a1+1a2, Samhällskunskap 1b / 1a1 +1a2. Eller: Engelska B, Matematik B, Naturkunskap A, Samhällskunskap A. Behörighetskraven inom naturkunskap för programmet Stadsbyggnad, stadsutveckling och planering (TGSTA) uppfylls även med:
    Kemi A, Fysik A Eller Kemi 1,Fysik 1a alternativt Fysik 1b1 + 1b2

    Jag läste samhällsprogrammet på gymnasiet. Är jag då behörig? Som jag förstår det är man behörig om man läst matte 2b men inte c. Men vill gärna kolla så jag är säker.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Sofie;

    det är en av kurserna  - matematik 2a Eller 2b Eller 2c som man ska ha godkänt betyg i.
    Om du har godkänt betyg i matematik 2b, är du behörig.
    Vidare behöver du även godkända betyg i nk1b och i samhällsk.1b och även Examensbevis (et Studiebevis).
    Hälsningar
    D: