Anna

    Hej! Jag vill söka till veterinärprogrammet som har behörighetskraven Matematik 4, Kemi 2, Fysik 2 och Biologi 2. På grund av att jag fick info för länge sedan (men nu tvivlar) att Naturkunskap A + B ersätter Kemi A, Fysik A och Biologi A, så har jag ej läst dessa senare på komvux. Är jag behörig då jag läst steg 2 eller måste även steg 1 läsas? Jag har läst följande kurser i matte/natur och fått betyg:

    Naturkunskap A

    Naturkunskap B

    Biologi 2

    Kemi 2

    Fysik 2

    Matematik A

    Matematik B

    Matematik 3b

    Matematik 4

    Matematik 5

    Är jag behörig med dessa kurser?

    Tacksam för hjälp!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    för särskild behörighet till vet.programmet behöver du godkända betyg i fysik 2, kemi 2, biologi 2 & matte 4; du behöver inte ha betyg i lägre kurser i de ämnena (förutom i matte - där du för Grundläggande behörighet behöver ha godkänt betyg i matte 1 eller i matte A).
    Jag anser att du har särskild behörighet till vet.programmet om du har Godkända betyg i de kurser som du nämner i din fråga.
    Mvh
    Julia