Ebba

    Hej! Jag gick ut gymnasiet förra året och fick examen (naturlinjen).Dock hade jag F i fysik 1 och kemi 1 och känner nu att jag vill plugga till sjuksköterska. Det jag undrar är om jag kan läsa upp naturkunskap 2 och fortfarande ha F i dom ämnena? Är jag fortfarande behörig då? Vet att man behöver MA 2b/C , samhällskunskap 1b ( som jag har bra betyg i) och antingen Naturkunskap 2 eller kemi 1 och fysik 1. Går det att jag läser naturkunskap 2 och fortfarande är behörig?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

     Ja, Ebba! Med godkänt betyg i Naturkunskap 2 och de betyg du nu har - blir du Behörig att söka till Sjuksköterskeprogrammet.

    Vänligen

    Julia SYV