Linda
    Hej! Jag läst samhällsprogrammet och ska nu läsa in både matematik 3 och 4. Min fråga är om jag är behörig till matematik 4 om jag läser matematik 3b? Eller måste jag istället läsa matematik 3c för att kunna ta mig vidare till matematik 4?
    Jag har sedan tidigare läst matte 1b och 2b på gymnasiet!
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Med godkänt betyg i matte 3b /eller 3c/ är man behörig till matte 4.

    Du behöver inte nödvändigtvis läsa matte 3c, det går bra med matte 3b!

    lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare