Milla SYV på FrågaSYV

    Människans språk 2 är inte en obligatorisk kurs, utan kan läsas inom programfördjupning på HU, eller inom individ.val. Det kan du se i Gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HU/programplan/Programplan_HU.pdf

    Det är endast om din skola ej, utan den kursen, kan erbjuda läsa tillräckligt antal poäng inom programfördjupning, som den kursen kan bli ”obligatorisk”.

    Studie- och yrkesvägledare