Daniel SYV

    Hejsan,

    IB-programmet>>> /ett internationellt gymnasieprogram med undervisning på Engelska/ kräver inte nödvändigtvis godkänt betyg i svenska eller svenska som andraspråk. Men det är ett krävande program med undervisning i många ämnen på rätt så hög nivå. Studietakt är också hög.

    IB är alltså INTE som ett vanligt gymnasieprogram men man ej behöver ha godkänt i svenska, utan det är en speciell utbildning, men rätt så höga krav. Man måste också vara bra på engelska i tal och skrift för att klara av att läsa med undervisningsspråk Engelska.

    Du kan vända dig direkt till den eller de IB-gymnasieskolorna>>> där du i första hand vill läsa. På de flesta skolorna finns det en IB-koordinator>>>. Be att få tala med den personen i första hand och Lycka till!

    Daniel