Laura
    Hej, jag vill plugga till civilekonom sen inriktning franska men jag valde eng 7 ist för matte 3b måste man verkligen ha klarat matte 3b för att komma in i det programmet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Godkänt betyg i matte 3 ingår inom Särskild behörighet till civilekonomprogrammen i Sverige - utan det är man obehörig och kan inte antas .

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Finns det inget similar, jag menar jag vill helst plugga någonting som är internationell med språk som inriktning men jag hittar ingenting.
    • Milla : Utbildningsutbud på högskolor/universitet med start HT 2019 fastställs till 15 mars 2019; då kommer alla då sökbara högskoleutb i Sverige finnas på Antagning.se