Banan
    Hej!
    Jag har naturkunskap 2, matematik 4, fysik 1a..svenska som andra språk 3 och engelska 6.
    Jag önskar att studera till apotekare, den behöver biologi 2 .
    1. Är det biologi 2 samma naturkunskap 2?
    2. Vad behöver jag att kompletera och studera mer kurser för att kunna ansöka till apotekare?
    3. Finns det ett annat program jag kan studera på vad jag har nu?
    Tack & hälsningar
    Ban

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ban,

    kursen Naturkunskap 2 innehåller delar av Biologi 1; så det är rätt mycket som fattas; och om det är Biologi 2 som krävs, då är det just godkänt betyg i Biologi 2 som du behöver skaffa dig.

    Apotekarprogrammet kräver, dessutom, även godkända betyg i Fysik 2 och Kemi 2.

    Du frågar vad du kan ansöka till nu, med de kurser som du har idag - och det är många olika utbildningar, t.ex yrkeshögskoleutb. till apotekstekniker >>.

    www.yhguiden.se/resultat - se en lista på svenska yrkeshögskoleutbildningar som leder till examen som Apotekstekniker.

    Hälsningar

    Daniel

    SYV