Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Adel!
    Ja, din SYV på Komvux har rätt.

    För att få examensbevis från komvux är minimi antal poäng 2400.
    Om du har 2350 betygsatta poäng, då fattas det 50 poäng.

    Religionskunskap 1 är en obligatorisk kurs och betyg i den måste finnas med i gymnasieexamen, men F är också ett betyg.
    Om du inte har några andra F, uppnår du kraven för Examensbevis med 50 poäng F för Religionskunskap 1.
    Givetvis är det bättre att få högre betyg och slippa F i Examensbeviset.

    Bästa hälsningar & lycka till med dina studier!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare