Hej Pelle,
    om man direkt efter gymnasiet vill få jobb - är det i så fall ett Yrkesprogram som jag kan rekommendera. Det finns 12 yrkesprogram - och du kan läsa om dem alla på gymnasieguiden.se/program.

    Att ett gymnasieprogram är "bra" eller "dålig" beror på vem som ska gå på det programmet, om det programmet kommer att passa Just Dig eller inte.
    Det går, alltså, inte ge ett generellt svar på din fråga.
    Det finns inga "dåliga" gymnasieprogram, utan de passar mer eller mindre bra till olika elever.

    Läs på om SA >>> för att bestämma om det programmet kommer att passa just dig.

    Vänliga hälsningar
    ANNA

    • : Jag menar att man inte kommer in på bra utbildningar så man får inte de bästa jobbet?
    • Anna : Vad en "bra utbildning" och "ett bra jobb" är - är väldigt olika för olika människor. Vad är bra jobb för dig? Vad är bra utbildning för dig?