Lana
    Hej!

    Jag är intresserad av en utbildning som heter "Affärsutveckling och entreprenörskap" på Chalmers. Det jag vill veta är om den är attraktiv på arbetsmarknaden? Det vill säga, finns det jobb inom ca. 4 år som matchar den kompetensen?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lana,
    det är tyvärr omöjligt att få svar på - om det - om 4 år kommer finnas jobb inom just det område som en viss utbildning ger kunskap om. Det finns prognoser, men de kan slå fel.
    Allmänt sett, så är utbildningar på Chalmers - kända och "respekterade" (högt värderade) av arbetsgivare. Ngt. mer kan jag tyvärr inte säga... Testa ställ din fråga till studievägledare på just den utbildningen som du är intresserad av samt till allmän/central studievägledning på Chalmers samt till arbetsförmedlingen. Du får sedan gärna återkomma och berätta vad du fick för svar.

    Hälsningar
    D: