Tess
    Vilket år tycker ni är bäst att åka på utbytesår, själv tycker jag att första året i gymnasiet verkar bra. Efterssom då behöver man sedan inte lämna en klass man precis börja lärt känt utan man kommer hem till ettan i gymnasiet eftersom att man måste gå om?
    • : Ja.. men jag vill åka till Toronto canada för att kunna träna Trampolin.. jag är elitgymnast. Därför tror jag det kan vara bra att åka första året för att man lär sig så mycket, men är man verkligen redo då...
    • Anna : Det individuellt - när man mognar så pass mycket att man kan klara ett års studier långt hemifrån. Det är dina vårdnadshavare som får fatta det beslutet - om du är tillräckligt mogen eller inte. Fram tills du fyller 18 år är det dina vårdnadshavare som fattar beslut om var du bor.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tess,
    jag förstår hur du tänker. Det finns fördelar att åka på utbytesår efter åk9, innan man börjar på gymnasiet. jag håller med dig!

    Vänligen
    ANNA