Emil
    Hej, jag har har blivit klar med alla kurser och mitt gymnasiearbete fast jag riskerar att få F i ett ämne.

    Jag undrar därför vad som kan hända om jag klarat gymnasiearbetet och alla andra kurser förutom 1?
    • Liselotte : Det är viktigt att veta Vilken kurs du riskerar att få F betyg i + också veta på vilket program du läser; utan den info går det inte att svara på din fråga.
    • : Det är Entrepenörskap på El och Energi
    • Anna : Med F betyg i Entreprenörskaps-kursen kan du ta ut Examensbevis, om du, för övrigt har godkända betyg i alla andra kurser.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Emil,
    det är inte ett antal kurser ( i alla fall inte endast ett Antal) som spelar roll, utan Vilka kurser det är. Och det skiljer sig också mellan yrkes- och högskoleförberedande gymnasieprogram...

    Det är bra att du får godkänt betyg i GA, gymnasiearbete; det är också ett krav, för att kunna få ut examensbeviset. Men det ställs också ett stort antal Andra krav också.
    Du skriver inte vilket program du går på.
    Du uppger inte vilken kurs som du fick eller riskerar att få F betyg i.

    Om du vill - kan du själv jämföra din situation med Kraven för examensbevis från Gymnasiet>> - och se om du kommer uppfylla dem eller inte.

    Elever som inte uppfyller kraven för examensbevis, bör få ut Studiebevis, som kan på komvux Kompletteras upp till Examensbevis.
    Vänligen
    L.

    Liselotte