Daniel SYV

    Hej Abd, fick du plats både på komvux och på en folkhögskola? I så fall kan du välja, men annars så sök överallt - och se sen var du kommer in.

    Det är samma kurser både på komvux och på folkhögskolor; vilken studiemiljö som skulle passa just dig bättre är svårt att säga, när jag inte vet ngt om dig.

    Be att få göra Studiebesök till den folkhögskola där du vill läsa; och be att få sitta med på någon lektion på komvux - då kan du jämföra.

    Som sagt, det är samma kurser men olika studiemiljö passar olika bra för olika personer. Det går inte ge ett generellt svar på din fråga.

    Hälsningar

    Daniel SYV