Natalie

    Hej! Jag går andra året på naturprogrammet, och om ungefär två månader kommer inriktningarna natur-natur och natur-samhälle att börja gälla. Jag har valt inriktningen natur-samhälle och får då välja om jag vill läsa matte 4 parallellt med matte 3C som vi just nu läser och kommer läsa hela årskurs 2. Mina frågor är då om det är möjligt att matte 4 senare, som i årskurs 3 eftersom att jag inte helst vill läsa det samtidigt som matte 3C då det redan är ganska mycket. Och även hur länge man läser matte 4. Är det en termin eller ett helt år? Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Matte 4 är en normalstor kurs som på heltid läses på fem veckor. Hur din skola förlägger lektioner (under hur lång tid) är upp till skolan att bestämma; på inriktningen Sam på NA behöver du inte läsa matte 4 alls.

    Studie- och yrkesvägledare