Sara

    Hej! Finns det en alternative urval till apotekares programmet ? I vilka universitet då?

    • Peter : vi fick nu svar från en sakkunnig om att det just nu (mars 2019) INTE finns något AU, alternativt urval till Apotekarprogrammet i Sverige.

    2 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sara,

    beslut om AU fattas inför varje antagningsomgång... alltså det är inte konstant att AU erbjuds, eller inte - utan man får kika på det inför varje ny antagning.
    Apotekarprogrammet i Sverige erbjuds på få lärosäten:

    På Fråga SYV har vi inte några uppgifter om att ngt lärosäte i Sverigs skulle erbjuda AU till apotekarprogrammet, men - pga det bestäms inför varje antagningsomgång - så kan AU "öppnas" i framtiden.
    OBS! allt som oftast - OM AU erbjuds, måste man söka tidigare än den vanliga ansökningsperiod ligger... så det är bra att vara "på sin vakt" och kika ofta på lärosätenas hemsidor; det är ju endast 2 st. lärosäten (i alla fall som det är nu).

    Hej igen,
    vi fick nu svar från en sakkunnig om att det just nu (mars 2019) INTE finns något AU, alternativt urval till Apotekarprogrammet i Sverige.
    Mvh
    Peter

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    inget alternativt urval till apotekarprogrammet på

    Urvalet görs på basen av Betyg-Högskoleprov 67/33 procent

    Hälsningar