Ruby
    Hej, min ansökan skickades in försent eftersom jag gick på sommarskolan och lärarna där skickade in mitt betyg försent. Det har aldrig hänt förr. Allafall ja drabbades av det eftersom jag fick ingen plats någonstans . Jag kom in i mitt sjunde val, efter första reservantagnigen men jag ville helst komma in på mitt sjätte val och jag hade nog stor chans där eftersom jag stod etta som reserv. Och nu har det pågått reservantagnigen nummer 2 och jag har fortfarande inte kommit in. Ska jag meddela skolan ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ruby,

    Det är väldigt tråkigt att du inte (i alla fall ännu) är antagen på den gymnasieskola där du helst vill gå.

    Du frågar om du ska meddela skolan.Vilken skulle skulle du velat meddela och om vad? Det kan inte jag se i din fråga... men det inte förbjudet att kontakta skolorna och meddela dem precis vad man vill. Frågan är vad syftet är? Vad vill man uppnå med att kontakta en skola?

    Som reserv nr.1 har du goda chanser att komma in. Vi håller tummarna för dig!

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV

    • : Har varit nu etta reserv 2 gånger och det känns som inget vidare. Hade sommarskolan inte skickat in min ansökan försent hade jag haft plast eftersom jag har poängen för skolan. Det känns orättvis att jag inte får komma in
    • Julia : Om du som Reserv.nr1 inte ännu fick plats, måste betyda att alla som blev Antagna väljer att behålla sina platser och ingen /ännu/ har tackat Nej. Jag tycker du ska ha humöret uppe ändå! Det är nämligen så här att det händer ofta att någon /eller t o m några elever/ inte dyker upp på uppropet och inte hör av sig och då förlorar man sin plats. Och du som står som Reserv nr.1 kommer i så fall in direkt i så fall! Vi håller tummarna! :) Jag tycker du har mycket goda chanser att komma in! :)