Daniel

    Hej! Min fråga till dig är hur är det inskickade betyg och sista kompletteringsdagen när det kommer till ansökan till universitet. Jag kan ta upp ett exempel, Jensen annordnar en till prövning under våren och den pågår mellan 13/4 - 26/4, medans sista ansökningsdagen för universitet är 15/4 och sista kompletteringsdagen är 18/6, betyder det att att det betyg jag får under min prövning hinner registreras till 18/6? Gäller det alla prövningar man gör?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är ditt ansvar som sökande att se till att antagning.se har alla de betygen som du vill ”söka med” i tid.
    Fråga prövningsanordnare om när de kommer utfärda betyget och se på din inloggning på www.antagning.se att betygen är synliga innan sista kompletteringsdagen och om de inte är det, ladda upp betygen själv i så fall.

    Studie- och yrkesvägledare