Hej Suleca,
    om du kommer in eller inte, kan vi inte veta, men om kemi 2 krävs för behörighet och du har godkänt betyg i den kursen, då är du BEHÖRIG (i alla fall vad gäller kemi). Alltså, godkända betyg i lägre (underliggande kurser) krävs ej.

    Om du även har behörighet i övriga kurser, som kanske också krävs eller om du har tillräckligt höga betyg för att med framgång konkurrera om utbildningsplats, kan vi inte svara på.

    Vänligen

    ANNA