Marcus
    Hej!

    Kanske en konstig/korkad fråga men testar iof. Jag för eventuellt besked på måndag om ja kommer in som reserv till mitt program, om ja inte kommer in får man inget meddelande alls då? På webben står det att dom skickar sms eller brev, men kan dom även ringa? Med vänlig hälsning,

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus,

    från reserv kan man komma fram till mitten på september, allt eftersom som de antagna lämnar Återbud eller hoppar av, dvs även när skolåret har börjat, kan man fortfarande bli kallad från reserv. Exempel: en elev börjar på sitt program men efter en vecka inser att hen absolut inte vill läsa där eller t.ex får jobb eller familjen ska flytta pga föräldrarna fick jobb i en annan stad - och då "hoppar" den eleven av och en elev kan bli kallad från reserv för att ta den studieplatsen.

    Antagningskansliet kan ringa dig med besked om att du kan få plats. Om de inte får svar när de ringer, skickar de sms i så fall. Var uppmärksam på din telefon lite extranoga nu, när du väntar på att bli kallad från Reserv.

    Lycka till!

    Vi på Fråga SYV håller tummarna för dig!

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV

    • : Tack för svar! Det står att dom ska börja 1 augusti, så får vara uppmärksam som du säger! Bara i vänta och hålla tummarna!
    • : Håll tummarna! Jag tror det ordnar sig! Lycka till!!!;)
    • : Tack oleg! (: det kommer behövas. Vill även Tacka Fragasyv.se för all hjälp och vägledning jag fått under min tid för val av gymnasiet! Har verkligen hjälpt mig, och kommer användas i framtiden om jag ska fortsätta studera! Med vänlig hälsning,
    • Milla : Vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till! Ha en fortsatt trevlig sommar!!!
    • : Tack Milla, du med! Inte långt tid kvar nu, måndag då gäller det. Måste även fråga en annan sak. Om det är 15 sökande som kommit in och 16 platser, och jag är reserv 2. Då räcker det med att 1 tackar nej till valet? För 1 reserven borde ju komma in väl, för att de ska bli 16/16 fylla programmet? Med vänlig hälsning,
    • Milla : Du har rätt! Så borde det vara! :)
    • : :D men kan man logga in och kolla antagningen på webben tror du? eller skickar dom enabart sms och ringer för reserv? mvh
    • Julia : Logga in på antagningssidan och se vad du kan se där, det kan inte skada. Svårt att veta vad som kommer först - att de lägger in info i systemet eller om de sms-ar dig först.
    Läs alla kommentarer