Hej AIi!

    Se gärna Programplan för SA>>

    En kurs SocioIogi, 100 poäng, ingår, precis som du skriver i din fråga, som inriktningskurs på inriktningen Beteendevetenskap och med det är en obligatorisk kurs på den inriktningen.

    Om du läser just inriktning Beteendevetenskap, och om du inte få betyg i Sociologi, uppfyller du inte kraven för gymnasieexamen, och kommer därför inte få Examensbevis. Du får i så fall Studiebevis, som du senare blir tvungen att komplettera upp till examensbevis, innan du t.ex kan söka tiII högskoIa/universitet.

    Om du Iäser någon annan inriktning på SA, är inte SocioIogi en obIigatorisk kurs, men i faII din skoIa inte kan erbjuda dig en ersättningskurs, då kanske du ändå måste Iäsa SocioIogi, för att uppnå "voIum" i antaI poäng (2500 poäng som krävs för examensbevis).

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA