Sandra
    Hej syv!
    Jag har pågrund av min sjukdom lite extra kämpigt i mina kök och serverings lektioner, jag går tredje året på restaurang programmet. Förhoppningsvis så kommer jag få de lektionerna anpassade efter min förmåga, men om det nu i värsta fall skulle vara så att jag får F i kök och servering, men får godkänt i gymnasiearbetet, barteknik och alla andra ämnen jag läser (har även läst till engelska samt svenska som jag har bra betyg i) kan jag ta studenten med ett studiebevis om detta är det enda F jag har?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    De som inte uppnår kraven för examensbevis, får studiebevis -efter tre år på gymnadiets nationella program; så Studiebevis får du.

    Och om du med att ”ta studenten” menar delta i festligheterna vid slutet av år tre -så får alla göra det, oavsett  betyg.

    Studie- och yrkesvägledare

    Se i Programplan_RL.pdf vilka kurser som ingår i RL och återkom med de Exakta namnen på kurserna, i vilka du riskerar F. Då blir det möjligt att svara på om det blir med de F möjligt att uppnå kraven och få Examensbevis.