Marcus
    Tjena!
    Kan glatt säga att jag kom in med god marginal på mitt program på den första antagningen, Något jag är riktigt stolt över. Vad tjänar en rörläggare/rörmockare i månaden med 2 års erfarenhet i Hallands län? Kanske ställt denna fråga men ställer den igen, är det många som har förkunskaper innan dom kommer till vvs programmet? Alltså kan mycket om det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus,

    så bra att du vill bli rörläggare/rörmockare! Läs om yrket på Framtid.se här>>

    och angående lönen så de uppgifter som jag hittade från Halland är att efter 5 år, har man just nu 25 000 kr/månaden.

    Inga förkunskaper i VVS krävs när du börjar på gymnasiet. Du kommer att lära dig det du behöver kunna - när du börjar på gymnasiet.

    Bästa hälsningar & lycka till! :)

    ANNA