SYV-besökare SYV

    Hej Elle, enligt info på beckmans.se/ansok/behorighet så behöver man GRUNDLÄGGANDE behörighet + göra Arbetsproverna; urval - på arbetsprover...
    Grundläggande behörighet för dig som idag är 17 år blir Examensbevis från valfritt gymnasieprogram och godkända betyg i gymnasiala kurser svenska (eller SAS, svenska som andraspråk) 2,3 och engelska 6.

    Undantag - om du vill söka just till utbildning MODE, 180hp, då krävs det även "dokumenterad kunskap i mönsterkonstruktion och sömnad motsvarande 1 års studier på heltid, en termin vardera." Vilka utbildningar de kan acceptera inom "dokumenterad kunskap" - är det bäst att fråga just på Beckmans... men jag är rätt säker på att de kommer godta examen från en yrkeshögskola: se ex. utbildning/stockholms-tillskaerarakademi/monsterkonstruktor-200yh
    utbildning/uddevalla-vuxenutbildning/skraddare
    och
    stockholms-tillskaerarakademi/skraddare-dam-klanning-stockholm