Samuel

    Ett år på komvux kommer inte vara tillräckligt mycket tid för mig att läsa upp de kurser för att komma in på högskolan. Min fråga är om det är möjligt att ansöka om en plats till våren

    • Milla : Med "ansöka till våren": menar du ansöka till högskola? eller till komvux?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Samuel,
    av din fråga framgår inte om du med "ansöka till våren": menar att ansöka till högskola? eller till komvux?

    Det finns högskole- och universitets utbildningar som börjar på våren; de är färre än de som börjar på hösten. Vilka som börjar på våren kan man hitta listor på - på www.studera.nu

    ang. Komvux
    Komvux i varje kommun bestämmer när kurserna börjar och när ansökningsperioderna till de starter ska ligga. Se på din kommuns hemsida eller ring växel och fråga hur du kommer i kontakt med komvux. Med "din kommun" menas det Folkbokföringskommun, vad gäller komvux.

    Studie- och yrkesvägledare