Rickard
    Hej

    Jag har precis sökt in till högskolan, men frågan är: Vilka betygsdokument ska jag ladda upp på ansokning.se? Har nämligen betygsdokument från gymnasiet (1 år), Tärna Folkhögskola (1år) och nu i sommar kommer jag äntligen att få slut studieomdöme från folkhögskolan som jag går på nu. Jag måste väl ändå visa vilka kurser jag har läst? Speciellt Matematik B (som jag läste på Tärna folkhögskola) eftersom att vissa utbildningar som jag har sökt har det kravet.

    Mvh Rickard

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rickard,
    jag råder dig ladda upp Alla dina betyg i gymnasiala kurser - från alla de olika skolor, som du har. Detta för att Antagning.se räknar endast det som Måste räknas in + det som höjer ditt meritvärde (av de betyg som inte måste men får räknas in).
    Du förlorar inget på att ladda upp Alla dina betyg på Antagning.se

    Vänligen
    Julia syv