Frågor och svar taggade med 'betygsdokument' (6 st.)

    • Ali

      komvux med endast betygsdokument?

      Hej! Är det möjligt att söka enstaka kurser i komvux inför kursstarten den 7 september som har sin sista ansökning tid 31 juli tanke på att jag kommer få mitt studiebevis i slutet av augusti på grund av förlängd studiegång. Men jag...

      Daniel: : Hej!kontakta komvux i den kommunen där du är folkbokförd och förklara situationen. Jag hoppas de kan bevilja undantag eller på ditt "betygsdokument" bedöma att du kan läsa... Läs hela svaret
    • Madeleine

      Rätt att begära ut betygsdokument?

      Efter jag slutade gymnasiet läste jag upp mina betyg i samhällskunskap & engelska på komvux. Två gånger har jag bett om att få betygskopior från rektorn på vuxenutbildningen men har bara fått en individuell studieplan skickat till mig....

      Mikael: : Hej Madeleine,det låter ju inte bra... Gör ännu ett försök att få ett riktigt dokument som påvisar vilka betyg du fick, och om du inte lyckas med det - kontakta Skolverkets... Läs hela svaret
    • Philip

      Hur man får man tag på översatt slutbetygs certifikat?

      Som titeln säger undrar jag hur jag kan få tag på översatta slutbetyg. Jag behöver de dokumentet för min ansökan till Engelskt universitet, de tillbakavisade de dokument jag översatt på min egen hand. Läst online att de krävs stämpel etc?

      Liselotte: : Hej Philip, om det krävs "stämpel" då är det kanske så att en Auktoriserad översättare måste översätta dina betyg?En auktoriserad... Läs hela svaret
    • Linn

      Vad är skillnad mellan examen och betygsdokument?

      Hejsan! Jag har en fråga, vad som är skillnad mellan gymnasieexam och betygdokument? Eftersom jag har tidigare fick komplettera min kurs i komvux för att för ut min gymnasieexam, men sen läser jag en till kurs som är behörighet i min högskolanansöka. Efter har fått betygen från kursen, ringde...

      Liselotte: : Hej Linn, Om du redan har fått EXAMENSBEVIS då skickar du ditt Examensbevis + övriga kurser (betyg i dem) som inte finns på Examensbeviset - tillsammans när du söker till... Läs hela svaret
    • Frida

      Hur få ut betygsdokument från gymnasiet?

      Som rubriken lyder; hur får jag ut mina betygsdokument från gymnasiet. Jag avbröt gymnasiet men fick ut betyg på de kurser jag hunnit genomföra, hur får jag tag i dem igen? Måste jag kontakta skolan? Tror nämligen inte att jag har pappret hemma. Gäller samma sak om man ska ha tag i...

      Liselotte: : Hej Frida! Skolorna (både Grundskola och Gymnasieskola) borde kunna skriva ut kopior på dina betygsdokument och ge eller skicka till dig. Kontakta skolorna. Om en av skolorna (eller båda) inte... Läs hela svaret
    • linus

      Behöver jag läsa fysik 2? Kan eventuellt byta ut det mot en an kurs?

      Hej jag heter Linus! Jag har ett okomplett betygsdokument och saknar just nu 6 ämnen + GA. Min fråga är då: behöver jag läsa Fysik 2 i NA? Jag har hört att jag bara behövde läsa 51% naturämnen vilket jag kommer ha med alla andra ämnen. Istället för Fysik 2 tänkte jag göra en prövning i en...

      Anna: : Hej Linus! Naturvetenskapligt kandidatprogram på Lunds Universitet har ett antal olika ingångar, t.ex. ingång Geologi, till vilken Fysik 2 ej krävs men... Läs hela svaret