Christoffer
    Hej! Gymnasiet är nu äntligen över och jag gick ut med en examen från ett utökat naturvetenskapligt gymnasieprogram med ett meritvärde på 21,30. Så som det ser ut just nu kommer jag in på min drömutbildning i Uppsala men på grund av psykisk ohälsa så funderar jag på att begära förskjuten studiestart.

    Problemet är att trenden nu börjar vända, från att gränsen för att bli antagen sjunkit i flera år så börjar det nu i stället öka. Det kan vara sista chansen nu om jag ska börja i Uppsala och skulle jag inte kunna börja så kan jag begära anstånd, men om jag fortfarande inte mår bättre, kan man söka anstånd en andra gång då? Och om det är möjligt, är det svårare att få det beviljat då? Vilka regler gäller egentligen vid anstånd?

    Bästa hälsningar,
    Christoffer