Daniel SYV

    Hej Isak,
    generellt sett, så kan det bli svårt, men om du har tur och det står tomma platser på den utbildningen som du vill gå och du är behörig, kan du bli antagen direkt.
    Kontakta gärna ditt antagningskansli.
    OBS! vi avråder från att tacka Nej till erbjuden plats, där du är antagen. För att du i så fall riskerar att stå helt utan gymnasieplats när skolåret börjar.

    Gymnasieskola är inte obligatorisk. Man går på gymnasiet i "mån av Möjlighet", vilket betyder att plats på gymnasiet kan inte, per automatik, garanteras. Det kan uppstå situationer när behöriga elever ej får någon gymnasieplats, tyvärr. Man ska därför vara rädd om sin utbildningsplats.
    Ta först reda på hur det ligger till med antagning till det alternativet som du helst vill gå - detta kan du göra genom att kontakta ditt gymnasieantag.kansli.

    Du kan hitta kontaktuppgifter till alla gymnasieantag.kanslier på https://antagningskanslier.se