Simon
    Hejsan! Jag har blivit antagen till mitt andrahandsval och är satt som reserv till mitt förstahandsval. Om jag tackar ja till att behålla båda platserna, påverkar det på något sätt mina chanser att komma in på mitt förstaval?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Simon!
    om din fråga gäller högskoleutbildningar är svar: "Det faktum att du tackar Ja till erbjuden plats på ditt andra alternativ kan inte påverka dina möjligheter att komma in på ditt högre prioriterade alternativ".

    Men om din fråga gäller en annan studieform - ex. komvux, folkhögskola eller yrkeshögskola - kan svaret ev. vara "lite annorlunda"; detta pga varje komvux, folkhögskola och yrkeshögskola kan i mångt och mycket sätta upp egna antagningsregler (inom vissa ramar, men i alla fall själva "hitta på" rätt mycket inom antagning till sina egna utbildningar).
    Mvh
    Julia syv