Kabraeil
    Jag kommer i December att läsa klart på komvux alla ämne som behövs för att kunna komma in i högskolan. men programmet som jag vill ha, öppnas i höst i alla högskolor.
    finns det något annat man kan göra, istället för att vänta typ 8 månader innan jag får komma in ?
    Programmet som jag vill ha är Byggingenjör.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    Du kan söka jobb eller söka andra typer av utbildningar - ex. utbildning inom yrkeshögskolan. Yrkeshögskoleutbildningar som kommer att starta på våren 2019 - kan du se här >>. De flesta yrkeshögskoleutbildningar är längre än en termin och om du börjar på våren, kommer du inte bli klar till augusti-september.. men du kan byta från yrkeshögskola till en högskoleutbildning.

    Liselotte