Hej Rand!
    som du själv säkert förstår så är det ju ingen människa som med säkerhet kan veta var antagningsgräns hamnar vid nästa antagning. Vi tittar bakåt och set det "i bakspegeln", kan man säga och utifrån det som har varit försöker gissa oss till - hur det kan bli framöver.
    Min gissning är inte bättre än din eller någon annans.
    Som antagningsstatistik såg ut på Tandläkarutbildningen i Göteborg förut:
    se här http://jamforutbildning.studera.nu/antagning/sok/44?educationName=Tandläkarprogrammet&educationLevelType=Program&eventUrl=http%3A%2F%2Fwww.utbildning.gu.se%2Fprogram%2Fprogram_detalj%3FprogramId%3DO2TLP

    Till hösten 2015 skulle du med ditt Meritvärde inte kommit in.
    Söker du även i HP-urvalsgruppen?

    Råd till dig - gör Högskoleprovet. Om du gjorde HP förut, gör det en gång till.
    Försök genom prövning höja betyg i någon kurs
    och - sök till alla orter där Tandläkarutbildning startar: i första hand i Göteborg och i andra hand... på andra orter. Sen, om du kommer in på annan ort, kan du försöka flytta dit. Om inte det går, kan du ju alltid tacka nej till en erbjuden utbildningsplats.

    Önskar dig lycka till!
    ANNA